Update - Reisverslag uit Czarnocin, Polen van Danielle - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Czarnocin, Polen van Danielle - WaarBenJij.nu

Update

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 April 2007 | Polen, Czarnocin

Zo daar ben ik dan eindelijk weer.
Het heeft lang geduurd maar er is in de tussentijd dan ook superveel gebeurd!
Sinds mijn laatste bericht ben ik zo druk geweest dat ik helemaal geen tijd heb gehad om ergens internet op te zoeken in Polen en een nieuw bericht te posten.

Mijn tijd alleen (Aniek zat even in NL) is zonder noemenswaardige gebeurtenissen verlopen. Ik ben druk geweest met mijn verslag voor zover dat kon zonder internet en daarnaast heb ik geprobeerd om nog wat locaties te bezoeken en te fotograferen en heb ik met onze stakeholders gekletst.
Om mezelf te trakteren op een leuk uitje ben ik nog met Ola wezen paardrijden. Nou dat was wel een spektakel moet ik zeggen. Aangezien ik gewend ben om met een western zadel te rijden en zij alleen platte zadels heeft was het nogal een uitdaging om op het paard te blijven zitten. Wel heel erg leuk trouwens! (Voor de nieuwsgierigen onder ons: ja de volgende dag had ik spierpijn en om nog wat specifieker te zijn, het bleek geen spierpijn maar een megagrote blauwe plek aan de binnenkant van mn linker bovenbeen. Geen idee hoe ik daar aan ben gekomen maar ja...)

Verder ben ik elke dag het park ingeweest om nog wat mooie plaatjes te kunnen schieten. Hierbij had ik 1 keer erg veel geluk want ik heb twee zonnende ringslangen op de foto kunnen zetten!
Voor Polen blijkbaar heel normaal maar ik had ze nog nooit zomaar "in het wild" gezien. Verder heb ik ook een paar bevers gezien en de damage die die grappige beesten achterlaten en ze hadden ook een mooie beverburcht gebouwd. Mooi om te zien zo dicht bij de mensen en toch zo in de natuur.

Nadat Aniek weer terug was zijn we met zn tweeen druk geweest met rondrijden en nog meer plekken bezoeken. We zijn ook nog naar Stettin geweest waar ik een afspraak had met 1 van onze stakeholders en we de Marshals Office zouden bezoeken. Toen kregen we het bericht dat Rabski in het ziekenhuis lag en kon ons bezoek aan de MO niet doorgaan. We zouden daar de nieuwe regel- en wetgeving voor WP uitpluizen, maar ze spreken geen talen dus zonder Rabski zou het helaas niet gaan.

Op de 2 na laatste dag van mijn verblijf in Polen hebben we Feiko Prins en zijn stagiaire Albertine opgehaald in Stettin. Ze kwamen langs om te kijken hoe het er met het project voor stond en daarna zouden ze door naar Warschau voor een workshop. Aniek en ik waren van plan om op de dinsdagochtend met Janosz de "arend-visser" mee te gaan om de arenden van dichtbij te zien en het leek ons leuk om dit samen met Feiko en Albertine te doen. Zo gezegd zo gedaan.
En het was hartstikke leuk! Ze kwamen dan wel niet zo heeeeeel dichtbij, maar we hebben toch wat foto's kunnen maken en in elk geval zelf kunnen genieten van die grote vogels!
Daarnaast was het hartstikke mooi weer en iedereen weet wel dat ik gek ben op water dus dat zat helemaal goed. Het werd in elk geval een gezellige en inspirerende dag. In de middag kwamen Malgorzata en Igor van de EUCC nog naar ons stulpje en hebben we het hele reilen en zeilen van de EUCC en het park besproken. Veel dingen werden toen voor mij in een veel beter perspectief geplaatst. Soms zie je echt door de bomen het bos niet meer omdat het project zo gigantisch groot is en Aniek en ik nu heel andere dingen doen. In het kort komt het er op neer dat Aniek nu de concepten ontwikkeld en ik hou me voor mijn stage bezig met een marketing strategie. Daarnaast ben ik al druk bezig contacten te leggen en onderhouden voor mijn afstudeeronderzoek. Dat gaat ook over het park maar heeft meer te maken met de mogelijkheid voor een bezoekerscentrum (hoe moet dat eruit zien, voor welke mensen etc etc) en een twinning met ondernemers in Overijssel.
Jullie snappen het: soms is het lastig om dingen gescheiden te houden :)

Verder had ik wat achterstand met mijn stageproject omdat ik geen internet had en nou ja, dat moet nu ingehaald worden.
Al met al moet ik zeggen dat ik superenthousiast ben over Polen in het algemeen en het ODNP specifiek.

Ik zal nog even wat foto's bijvoegen van de slang, de konikpaarden en onze trip met Janosz.

Groetjes Daan

  • 06 Mei 2007 - 13:44

    Anastasia:

    Hey kaka! Wat een leuk verhaal...ik snap echt niet dat je niet je broek volpoept als je die slangen ziet:D hihi! Wel een ervaring joh en jij ziet er tof uit op die paard! Jammer van de blauwe plek, dat ging ons op St.Maarten beter af he! Wat een lol toen...
    Je moet eens een verhaaltje plaatsen over je vakantie in NY City!

    Hele dikke kus en tot dinsdag!

  • 08 Mei 2007 - 14:40

    Tante Dinie:

    ey bofkont wat een prachtige natuur jebeleeft er mooie avonturenmaak er een onvergetelyke van hoe heb je het gehad in n y ben benieuwd groetjes allebei vantante dinie

  • 09 Mei 2007 - 19:52

    Maaike:

    Hee guapa,

    Ben je ineens een natuurliefhebster geworden?? Je verslag klinkt heel volwassen haha ;) Ben blij te lezen dat je het naar je zin hebt, mij lijkt het niet makkelijk daar, met zo´n taalprobleem en zonder internet! Wanneer kom je nou precies terug in Nederland? Want je eerste deel van deze stage is inmiddels afgerond begreep ik? Geen zin om hier in Mexico te komen werken?? Wij zoeken nog een ejecutiva haha.

    Dikke kus uit Playa del Carmen, Maaike xxx

  • 13 Mei 2007 - 15:48

    Marcella:

    Leuk om berichtjes van je te lezen.....Daelle goes NATURE...we hele andere foto's dan ST. maarten....zal ik je jaloers maken?? nog 2 weekjes en dan gaan wij naar de Antillen..... *** Cella steekt tong uit*** Ik hoop dat je je vermaakt en spreek je gauw weer een keer op msn.

    groetjes Marcella (nivea)

  • 16 Mei 2007 - 22:19

    Tante Dinie:

    hoi daan wat een mooie natuur heeft polenen wat heb je allemaal beleeft in nygroetjes en knuffel van my

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 83325

Voorgaande reizen:

14 Juli 2005 - 20 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: