Duivelse highlanders en spannende avonturen - Reisverslag uit Czarnocin, Polen van Danielle - WaarBenJij.nu Duivelse highlanders en spannende avonturen - Reisverslag uit Czarnocin, Polen van Danielle - WaarBenJij.nu

Duivelse highlanders en spannende avonturen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 April 2007 | Polen, Czarnocin

Duivelse highlanders? Yep! In het park lopen namelijk nogal wat highlanders rond die normaal gesproken echt heel lief en rustig zijn. Ze zijn heel fotogeniek en willen rustig even voor je cameratje poseren, met hun sluike haar en geloken ogen. Nu waren we eergisteren eens rustig door het park aan het rijden en kijken of we nog wat mooie fototjes konden maken en zagen we dat er alleen wat highlanders ontsnapt waren.
Die beesten schijnen nu zelfs al te kunnen zwemmen! (Raar maar het kan niet anders dan dat ze gezwommen hebben!).
In elk geval toen we dat op de foto wilden zetten deden de highlanders een beetje schichtig, misschien voelden ze zich betrapt ofzo maar in elk geval heeft het een duivelse foto opgeleverd :)

Verder hebben we hier nogal gekke avonturen met de Poolse mannen. Op een of andere manier weten we telkens hun aandacht te trekken en kunnen we dan niet normaal van ze afkomen om het zo maar te zeggen. Wat was er nu weer aan de hand? Nou, Aniek en ik waren na een zeer vermoeiende dag (met auto, yes, lekker door Czarnocin cruisen) lekker aan het relaxen in ons huisje, pyjama's aan, op bed aan onze verslagen aan het werken, pikkedonker buiten. Je moet je voorstellen dat er bijna geen straatverlichting is en de huizen als een paar blokken midden in een weiland gedropt lijken te zijn. Wij wonen dus in het laatste blok en staan dus een beetje apart van de rest en daardoor is het bij ons dus nog donkerder. Opeens wordt er aan de deur geklopt. Nou, ik naar de deur en vragen wie er is. Horen we niks. Dus wordt weer geklopt en ik weer vragen (ondertussen al geirriteerd), weer niks. Opeens horen we iets van "gulll gulllsss". Wij zo onee he, we doen echt de deur niet open. Dus ik vraag nog een keer wie het is en wat ie wil en toen hoorden we dus een paar jongens keihard lachen en wegrennen. Ok van het niveau puber dus. Wij weer naar bed. Opeens hoorden we gemorrel bij de deur en begonnen ze op de ramen te kloppen! En om bij de ramen te komen moet je echt een ladder hebben, maar ja nu stond de auto precies onder de ramen en we dachten dus dat ze daar wel op moesten staan. Jeetje joh wat nu weer en hoe maak je netjes duidelijk aan mensen die geen Engels of Duits spreken dat je dat vervelend vindt?
Nou, wij naar Rabski (onze begeleider hier) bellen. Die zat ziek in Stettin en zou wel wat regelen zei ie.
Even later belde hij terug hij zei dat hij de burgemeerster van Stepnica had gebeld (dichtsbijzijnde grote dorp) en dat die de politie had ingeschakeld. OEPSSSSSSS! Dat was nou ook weer niet de bedoeling! Maar goed volgens Rabski zou het nu goed komen en zou er een collega (Mariyan) van hem komen om te kijken of alles goed was. Die kwam idd even later aan en toen we de deur opendeden lag er een briefje tussen. Van die jongens, in gebrekkig Engels met het verzoek om een "carday". Met andere woorden, we denken dat ze een dagje met ons of met de auto wegwilden. Nou ja, Mariyan ging weg en wij dachten dat alles nu goed was en gingen weer naar bed.
Even later zagen we flitslichten door de gordijnen komen: policja voor de deur!
Wij gauw Rabski bellen en deur opendoen met de telefoon in de hand. Stond er toch een tot op de tanden bewapende reus in battle outfit voor de deur! Kogelvrijvest, pistool en mega meglite in zn klauwen! We wisten niet hoe snel we die telefoon in zn klauw moesten drukken, waarbij hij ons aankeek alsof we niet helemaal lekker waren (in pyjama nog steeds!)Ze spraken dus geen Engels of Duits, maar gelukkig kwam Mariyan weer aangerend om uitleg te geven en Rabski was nog steeds aan de telefoon. Toen deden de overburen er nog een schepje bovenop want die kwamen nog even kijken en toen begon iedereen te schreeuwen. We moesten van de politie de deur weer dichtdoen, we waren allang blij!
Nou, uiteindelijk hebben ze de omgeving nog uitgekamt en was de rust wedergekeerd.
Wat een misverstand joh, het was eigenlijk al genoeg geweest als Mariyan ze de wacht had aangezegd, maar goed volgens Rabski hebben ze nu wel begrepen dat ze niet met de Holenderski moeten ouwehoeren. Hahahah, hij lag er om in een deuk ook nog!

Nou, verder hebben we een lekkere mega supermarkt ontdekt in Goleniow, dus eindelijk weer vlees gegeten (damn die mensen hier eten Golonka, gevulde varkenspoot! en er ligt meer slachtafval in de schappen dan gewoon vlees! Helluppppp)

We proberen ook elke dag het park in te gaan want ondertussen hebben we toch aardig wat dieren gezien weer: kraanvogels, ganzen, zwanen, woody woodpeckers, herten, vossen, highlander en konikpaarden (die laatste twee komen uit NL).

Zie foto's hieronder.

Dat was het weer even voor deze keer.
Aankomende weekend is het Pasen en dan komen mijn ouders en Sjaan dus dat is wel gezellig want er komt dan een lange eenzame tijd voor mij aangezien Aniek vanaf zaterdag naar Nederland gaat voor anderhalve week.

Dikke kussen en knuffels !
Daan

  • 02 April 2007 - 08:47

    Anastasia:

    HAHAHAHAHA....wat een avontuur!! Dit is nog leuker dan de katten op de balkon dieonze rust verpesten! HIHI...oow echt ik zie het alhelemaal voor me, hoe jullie daar van de deur naar de raam rennen! Die jongens daar durven iig meer dan hier in NL.

    Geniet daar van de natuur en heerlijk eten! Veel succes met de opdrachten...koes!!!!

  • 02 April 2007 - 08:59

    Djoek:

    Hey Daan....ow ow ow lig hier te rolle bollen op mn stoel van het lachen...wat een avontuur joh...zie het idd ook zo voor me! Verder ook mooi op schema betreft het onderzoek? Hier is alles ok...vandaag precies nog 3mnd te gaan voor mn vertrek naar sxm ;-)! Hier ist vandaag super lekker weer en ik ben lekker vrij whoee. Strax lekker ff op de fiets naar de city en ff lekker mn baantjes zwemmen en daarna ff geld verpatsen op t terras denk!
    Have fun daaro en take care...

    Kus Djoeke

  • 02 April 2007 - 09:43

    Linda:

    Heey Daan,

    Gaaf verhaal hahaha. Jaloers dat je Koninkpaarden hebt gezien, dat lijkt me echt super gaaf!
    Mooie foto's zeg, wow echt prachtig stuk natuur waar je zit.
    Nou geniet nog maar even lekker en leuk dat je met Pasen bezoek hebt.

    Tot gauw!

    X Lin

  • 02 April 2007 - 12:30

    Oompie En Mama:

    nou, het ävontuur"kenden we al. Ik hoop alleen dat er geen boze gezichten van zijn gekomen. Vind het ook wel een beetje dom van die jongens.Verder gaat alles naar wens??? Stuur je briefje nog maar voor de nodige dingen. We nemen in ieder geval eieren mee. Vergroot beslist de vreugde!
    Wij komen zaterdag en tot dan dikke kus en knuffel van ons.Groetjes aan Aniek en veel succes volgende week met haar tentamen.

  • 02 April 2007 - 12:40

    Jannie Brown:

    Hello Daan, hahaha Sounds like you are having some fun adventures in Poland. Lovely photos too. Enjoy your time there and a happy easter for you and your family. Jannie

  • 02 April 2007 - 16:28

    Anja & Pen Eeuuh Ben:

    Heej Daan!!
    sjezus wat een avontuur man haha ik zie t al helemaal voor me! zo'n grote robocop voor de deur wahaha.
    Ben en ik komen eindelijk naar NL!!! maar ja dan zit jij nog in Poolski denk ik (12 aug-2 sep) das wel een beetje jammer!
    Nou geniet van je avonturen daar, goed om te horen dat t je bevalt en we w8en op je nieuwe verhalen!!!!

    XXXXX

  • 09 April 2007 - 19:22

    Tante Diny:

    hallo daan, hoe is het met je, ik mis je.Dit is de eerste keer dat ik dit doe dus het gaat niet zo snel. Fijn om zo wat van je te lezen, maar ik zal blij zijn als je er weer bent. Mama en oompie zijn nu bij mij, voor mn verjaardag, dus mama leert mij hoe ik met jou kan schrijven. Hopelijk gaat het de volgende keer alleen goed! Ik volg je avonturen en ik hoop tot spoedig ziens,


    dag lieverd

  • 13 April 2007 - 20:51

    Tante Dinie:

    mooi verhaal van die highlanders groetjesen een dikke knuffel tante dinie

  • 16 April 2007 - 23:51

    Tante Dinie:

    nog een leuke tyd in nij een dikke knuffel maak er wat moois van en de groeten aan sjaan

  • 20 April 2007 - 20:49

    Papa En Jannie:

    Hallo schatje,

    Mooie avonturen beleef je weer daar.
    Wij zijn net terug van vakantie en maandag moet ik weer aan het werk.
    Hebben een kaart naar je huisadres gestuurd omdat we nog geen adres van je stulpje daar hebben.
    Ik heb Marciano gevraagd je de kaart even door te sturen.
    Ik hoop dat je werki daar een beetje wil vlotten en we missen je.

    Veel liefs Papa en jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 83327

Voorgaande reizen:

14 Juli 2005 - 20 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: