New York City, the city that never sleeps - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danielle - WaarBenJij.nu New York City, the city that never sleeps - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danielle - WaarBenJij.nu

New York City, the city that never sleeps

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 Mei 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve mensen,

Hier dan eindelijk mijn New York verhaal. Ik heb eerder geen tijd gehad om mijn New York verhalen voor jullie uit te typen dus dan nu maar. Niet dat ik nu tijd heb maar ik heb wel even zin in afleiding :)

Het begon allemaal toen ik de 25ste van Polen weer naar Nederland ging. De 26ste heb ik mijn spullen ingepakt (alleen handbagage) en op de 27ste werden we s'morgen vroeg al opgehaald door ome Willem, mama en oompie. Op Schiphol waren we lekker snel aan de beurt met de bagage incheck omdat we vrij vroeg waren en dat was maar goed ook want het werd opeens zo druk dat ze de helft van de hal afgezet hadden. Iedereen moest superver omlopen! Ondertussen konden wij nog relaxt koffie drinken. Na een supercontrole (riemen af, schoenen uit, horloges etc inleveren en zakje met vloeistoffen laten zien) konden we het vliegtuig in. Altijd erg krapjes maar ik zat lekker bij het raam dus dat was dan wel weer een pluspunt.

Na een 8 uur durende vliegreis kwamen we aan op Newark. Lekker rustig vliegveld en na een uitgebreide check waarbij mijn koffer nog eens extra door een speciale scan moest vanwege Polen konden we rustig de bus opzoeken die ons bij het hotel af zou zetten.
We waren verrast door de drukte, de gele taxi's en hoge gebouwen! Ja, je weet wel dat het allemaal chaos is maar als je er zelf tussen zit is het toch anders, alhoewel ik me er wel meteen thuis voelde. heel raar.
Het hotel (Roosevelt) was meer dan we ervan verwacht hadden. Heel mooi en heerlijke schone, rustige kamers met king-size bedden. En perfect gelegen aan 45E 45th street en dus midden in Manhattan vlakbij de grote winkelstraten, maar toch relatief rustig omdat het in een one-way street ligt.

Na aankomst zijn we meteen even de buurt gaan verkennen en toen bleek dat het grand central op 1 min. afstand lag en hebben we meteen alvast mogen genieten van de echte amerikaanse ketens zoals Strawberry's, Duane Reed en natuurlijk de grote merken zoals Prada en Chanel.


De 28ste hebben we een meeeeeeega wandeltocht gemaakt door NYC. Vanuit het hotel s'morgen eerst ontbeten aan de overkant van de straat in een lunchroom en vervolgens op naar Central Park. Lekker met een omweg langs de Trump tower en 5th Avenue om uiteindelijk bij het park uit te komen. Echt mooi zo'n groen landschapje in zo'n grote stad. Overal eenkhoorntjes en vogels en natuurlijk de bekende paard en wagens. Hier hebben we ook strawberry field bekeken, het herinneringsmonument aan John Lennon. Veel mensen daar en het wordt nog steeds levendig gehouden. Hier stonden ook allemaal parkbankjes met namen van mensen die overleden zijn tijdens 9/11. Ik vond het een mooi gebaar en een perfecte plek om eens te reflecteren op je eigen "zijn" in deze wereld.
Hierna zijn we richting Broadway gelopen om te ervaren of het nou echt zo spectaculair was als op tv. En jawel, het is echt een kakafonie aan geluiden en beelden daar! Leuk om dat zo mee te maken. Er was ook een optocht van de Sikhs die zoveel jaar bestonden. Het zag helemaal geel van alle gewaden en gele tulbanden van die mensen. Heel er aardige mensen trouwens, ze deelden flyers uit en vonden het leuk om te kletsen met je. Mama had nog een leuk onderonsje met een van die bebaarde mannen. LOL

De 29ste zijn Marciano en ik naar zijn tante geweest die in Brooklyn woont.Nog meer familie van Sjaan bezocht en het was wel leuk om te zien hoe mensen nu echt leven in NY. Wat een stad van contrasten joh! Ik voelde me in Brooklyn wel een beetje in the ghetto. Echt alleen maar donkere mensen gezien daar. Nog heel gezellig bij een vriendin van Marciano’s tante geweest. Lekker Engels beppen. Toen we s’avonds terug waren zijn Sjaan en ik nog bij een echte NY’se chinees gaan eten. Wat een beleving HAHAHA Moet je net weer Sjano hebben. Was echt wel een lekkere bamisoep maar Sjano vangt er gelijk twee hele lange zwarte haren uit! Echt bah! Gelijk geen honger meer ;-)

De volgende ochtend weer supervroeg op om bij Cosi te ontbijten. Lekker aan de overkant van de straat en meteen in Central Station. How convenient! ;-) Op naar The Statue of Liberty. Want dat moet je natuurlijk gezien hebben als je in NY bent. Nou, we waren vroeg dus de rijen vielen hartstikke mee. Mooi weer en goed zicht en na een korte boottocht zijn we er: Liberty Island. Mooi hoor dat vrijheidsbeeld. Als we weer terug zijn in Manhattan willen we Wall Street zien dat op loopafstand ligt. Alles rondom Wallstreet is afgezet, allemaal veiligheidsmaatregelen. Ja, 911 zijn ze zeker nog lang niet vergeten in NY. Hierna lopen we door naar Ground Zero. Onderweg komen we nog langs de Century 21 en daar kunnen wij vrouwen natuurlijk niet zomaar langslopen J.
Ground Zero was echt indrukwekkend. Als je daar staat en je ziet de plaquette waar alle namen van de gestorven mensen op staan en de lijst met mensen die officieel nog steeds vermist zijn dan krijg je toch echt de kriebels hoor. Kippenvel….
Ongelofelijk ook dat daar twee idioot grote gebouwen stonden en dat het nu lijkt alsof ze er nooit zijn geweest. Behalve een giga gat in de grond en wat herstelwerkzaamheden aan de gebouwen rondom ground zero is er niks meer van te zien. Je kunt je niet eens voorstellen hoe erg het moet zijn geweest, zo midden tussen de gebouwen en wetende dat er mensen uit de torens sprongen, echt afschuwelijk. We pakken nog een stukje Chinatown mee bij Canalstreet als we onderweg zijn naar Broadway. Hier moet er bij de Starbucks in Macy’s even genoten worden van de lekkerste koffie van NY. Ik kan me natuurlijk niet beheersen en koop twee tassen J Hierna vertrekken we richting het Empire State Building dat we willen “beklimmen”. Wat een ongelofelijk mooi uitzicht bij nacht. Al die lichtjes van de stad….ongelofelijk mooi! Als we s’avonds in het hotel terugkomen zijn we helemaal munt. Wat een indrukken vandaag en wat een afstanden hebben we weer lopend afgelegd!

Op onze laatste dag bezoeken we de Brooklyn Bridge. Wat een eng ding is dat zeg! Het voetgangersgedeelte is gewoon van hout en tussen de spleten door zie je het verkeer onder je doorrazen. Sjano en ik moeten trouwens hard lachen om een onwijs groot billboard dat we op Broadway zagen. Er stond op: Save our kids, Ban 50 Cent! LOL.

Ok dat was het NY avontuur voor zover. We hebben in die paar dagen zo ontzettend veel meegemaakt dat is niet eens allemaal te beschrijven, maar t was super en we willen allemaal wel weer terug!

XXXjes Daan

  • 22 Juli 2007 - 21:06

    Anja:

    Zooo meid!!!
    Leuk man om je belevenissen weer eens te lezen... ik ben jaloers!!! hihi ik wil ook naar NY!!!
    maar ik heb een leuk alternatief want het is nog maar 3 weekjes en dan vertrek ik naar 'Ollanda met Benske natuurlijk dus dat is ook wel weer even leuk.
    We moeten wel weer even wat afspreken he?!

    Nou meid doe sjaan de groetjes van me en hopelijk tot heel snel, dikke kussss
    Anjakakka


  • 24 Juli 2007 - 06:49

    Marcella:

    NOu ik ook!!!!!! Idd zoals Anja schreef, ik ben ook jaloers.......pfff en gave foto's vooral die by night, net als die night shots in films en series. Leuk om weer wat van je te lezen en thanks voor je krabbel op Mea's site. Ik spreek je gauw weer op msn.

    Groetjes Marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Danielle
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 83321

Voorgaande reizen:

14 Juli 2005 - 20 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: