Eindelijk bericht - Reisverslag uit Szczecin, Polen van Danielle - WaarBenJij.nu Eindelijk bericht - Reisverslag uit Szczecin, Polen van Danielle - WaarBenJij.nu

Eindelijk bericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 Maart 2007 | Polen, Szczecin

Hallo mensen!

Zow, eindelijk dan een bericht vanuit Polen! Na 2 weken zonder internet pfiewwwwwww!

Ik zal uitleggen hoe het zit: We wonen dus in Czarnocin, een klein boerendorp bij de Stettin Lagoon. In een voormalig communistisch flatgebouw (vanbinnen prima, maar de buitenkant is echt verschrikkelijk). De mensen in het dorp spreken alleen Pools dus we kunnen met niemand fatsoenlijk communiceren haha echt een vage gewaarwording.

Het natuurgebied zelf ligt op 5 minuutjes lopen vanuit de flat. Het is vrij klein, maar wel erg mooi en we hebben al kraanvogels, white tailed eagle en van allerlei vogels en kikkers enzo gezien. Hopelijk wordt het nu een beetje zomer en kunnen we nog meer beesten bekijken!

Voor internet moeten we een heel stuk rijden, maar we hebben nog steeds geen auto dus hebben we ook geen internet en dat is echt lastig want we moeten vaak dingen nakijken op inet voor onze opdrachten.
Verder gaat het met de opdrachten heel goed. We hebben echt al heel veel mensen gesproken en Kazimierz Rabski, onze begeleider hier en dir. van EUCC, zijn dochter en vrijwilligers helpen ons echt van alle kanten. Heel lief en ook echt nodig aangezien veel mensen niks anders spreken dan Pools!!!

Nu zitten we dus al een paar dagen in Stettin (Szczecin)voor onder andere gesprekken met mensen van de provincie (Marshalls office) die erg "fruitfull" waren en ons graag nog een paar dagen terug willen om samen in de regel- en wetgeving te duiken en sinds gisteren logeren we in Rabski's flat. We hebben ook de sleutels van zijn office gekregen zodat we hier op internet kunnen en aan onze opdrachten kunnen werken. Erg fijn dus want het schiet niet echt op als je de helft van de info niet kunt checken/natrekken/aanvullen. Daarnaast hebben we met al het heen en weer gereis, de gesprekken en alle toeristische voorzieningen etc bekijken weinig tijd gehad voor papierwerk.
Dus nu ff hard aan het werk (nadat ik dit bericht af heb he ;-))

Nou, dat was het even voor nu!
Ik zal wat foto's proberen te plaatsen (even wat geld overmaken eerst want anders kan ik er maar 10 plaatsen) en dan ga ik lekker bezig met mijn opdrachten:)
Ow by the way, eten in een restaurant is hier echt heerlijk goedkoop! En het Poolse eten is ook lekker! Komt dat ff goed uit nu we in Stettin zijn want we kunnen hier natuurlijk nergens koken.
Van de lokale gerechten hebben we al gevulde pannekoeken, Bigos, Pierogi en andere dingen gehad waar ik de naam niet van weet. In elk geval goed te eten gelukkig!

Dag lieve mensen, tot gauw weer!
Dikke kus Daan

  • 25 Maart 2007 - 10:46

    Anastasia:

    Hey kaka!!!

    Eindelijk nieuws vanuit Polen! HEHE...het zal wel anders zijn dan het heerlijke SXM zon en zee! Maar niet minder verrijkend!

    Ik kan em voorstellen hoe hard jullie daar moeten werken en dat je de mensen niet kan verstaan is echt minder, ze moeten maar Engels gaan leren!

    Geniet daar wel van het eten he, pierogi is echt lekker he? HIHI ik ken het van de RU keuken!

    Meis veel succes daar en hou ons op de hoogte!

    Koes...

  • 25 Maart 2007 - 10:55

    Jannie Brown:

    Hello Daan, Hope you enjoy your time in Poland and I hope to see you soon. We will be in Nederland in 14 weeks. Jocelyn and Lucas are well. Lucas is growing and doing things now. Will catch you soon. Jannie

  • 25 Maart 2007 - 11:39

    Oompie En Mama:

    hoi monster,
    Eindelijk kunnen we dan schrijven! Ben ik even blij! Fijn dat het goed gaat met de info die je krijgt anders had je een nog moeilijker opdracht gehad. Fijn ook dat ze jullie zo goed helpen. Over Pasen bellen we nog wel. Als je Matgorzata nog spreekt of ziet doe haar dan de groeten.
    Zij heeft met Pasen wel geopend of niet? Hopelijk hoor ik gauw weer van je. Doe de groeten aan Aniek en van ons een dikke knuffel en kus.

  • 25 Maart 2007 - 11:58

    Maaike:

    Hoi meissie,

    Eindelijk bericht van je!! Ik maakte me al een beetje zorgen :) Goed te lezen dat alles goed met je gaat daar, vervelend dat ze er niet goed Engels kunnen, lijkt me frustrerend als je niet met elkaar kan communiceren. Ik hoop snel weer wat van je te horen!

    Succes daar en we mailen/hyven enzo ;)

    Kus Maaike

  • 25 Maart 2007 - 12:13

    Sandra:

    Klinkt avontuurlijk Daan!!!

    Veel succes en plezier!

    Dikke kus Sandra

  • 25 Maart 2007 - 13:55

    Mars:

    Juhu! Goed om te lezen dat jullie het ondanks de wat andere leefomstandigheden :P naar jullie zin hebben. Zoals Ana al zei: tis wat anders dan sunny Sint Maarten! Op Anieks foto's heb ik gezien dat het daar (tegen mijn verwachting in) ook mooi is! Hoest weer daar btw? Pas maar op met dat lekkere eten, straks moet je nog gaan joggen in het natuurreservaat :P. Lekker uitwaaien in de Poolse wind :D. Ciao vanuit een steeds zonniger wordend Nederland!

  • 25 Maart 2007 - 14:00

    Djoek:

    Hey daan,

    Gelukkig je leeft nog denk al waar blijft ze met haar bericht hahahaha. Pfff nou lijkt me idd een hele andere wereld dan sxm. Meis ik ben aant aftellen nog 14 weken voor sxm vertrek haha heb er zin in. Maar jou verhalen klinken ook erg avontuurlijk idd. Ben benieuwd naar de fotootjes. Meis suc6 met je opdr daar en we blijven waarbenjenueen en hyven offcourse.

    Liefs Djoeke

  • 25 Maart 2007 - 15:35

    Papa En Jannie:

    Hallo Lief,

    Gelukkig dat alles nu een beetje op gang komt daar.
    Leuke koe trouwens , kun je er daar een paar van meenemen voor ons?
    Staan wel leuk in de stal denk ik.
    Nou veel sucses verder nog daar en tot horens.

    Papa en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 83326

Voorgaande reizen:

14 Juli 2005 - 20 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: